Translate

dijous, 26 de gener de 2017

BeQues Orientator per fer Actuacions transversals generadores de consens

BEQUES ORIENTATOR + IDEES NOVES OCUPACIONS I NOVE...


ASSOCIACIÓ PER L'IMPULS DE LA COMUNICACIÓ I LA INNOVACIÓ



BEQUES ORIENTATOR + IDEES NOVES OCUPACIONS I NOVES FONTS D'INGRÉS COMUNICADORES ORIENTADORES ORIENTATOR La REA...




El Gran Polvo del Colorado : BEQUES ORIENTATOR + IDEES NOVES OCUPACIONS I NOVE...:

EN BUSCA DE LA REPUTACIÓ PERDUDA ?


LES CLAUS

La Jubilació es una aventura La gent gran es un model La memòria es el big data







panorama bancari espanyol avui "viu al marge de la realitat de la societat"


Els bancs han perdut la reputació i cada dia perden més el producte que havien venut sempre, La Confiança, 


la confiança d'empleats fidels i entregats ha anat disminuint. 



Els processos de fusió han estat basats en criteris tecnològics, en totes les ocasions, el banc que tenia mes "sistema més obert més estandarditzat ... .. es quedava com a marca de la fusió,

El Santander és un exemple.


El banc de Santander en els 70 's formava `part del club dels banquers, una dotzena de personatges que decidien els tipus d'interès que donarien als clients pels seus dipòsits i estalvis, entre el 0,5 i l'1, i els interessos que cobrarien or els prestem i polices de crèdit a empreses i particulars.

El Banc de Santander a 2009 "controlava" 3 bancs, Santander Banesto i Banif


El Santander és avui l'única marca sota la qual operen en diversos països a més d'Espanya


La Tecnologia adquireix protagonisme les memòries de la banca fan pensar i escriure



Exemple de "bé fer" i d'innovació permanent, el Banc Condal a Barcelona


El Banco Condal dels 70 havia externalitzat els seus serveis informàtics. 


Va crear una empresa, el SIC Servicios informàticos Condal . 

Una organització de Sistemes al carrer Llúria a Barcelona i una organització de producció de serveis de captura de dades, procés i acabat i lliurament de documents interns del banc, extractes per a clients, personal, valors, correspondència etc

El SIC era una joia per al banc i el grup d'empreses i col·lectius que hi havia al seu entorn, Gestors i Administradors de finques, advocats, noarios i corredors de borsa.

El SIC va néixer gràcies a un equip de directius de BIT i Seresco, BIT, la primera escola d'informàtica al país i Seresco el primer "centre de càlcul" que oferia serveis de procés d'informació a les empreses
Joaquín Mestre era el líder i va reunir al seu voltant les persones mes adequades perquè "allò" funcionés com un rellotge i creixés dia rere dia. Ramirez en producció, Ferrer a Administració, Alemany en Sistemes

Salvador Alemany va construir un gran sistema de "produir programes aplicacions i serveis per a les ovelles del ramat que donaven carn tot l'any". Un gran sistema basat en cèl·lules. Cada cèl·lula de sistemes tenia un equip dirigit per un AF, Analista Funcional, la cèl·lula convertia Anàlisi funcionals convertits en Anàlisi orgànics anys que la configuraven, 2 o 3, i per convertir els Anàlisi orgànics en programes hi havia un equip de mprogramadores, uns experts PRS i altres principiants PRJ, sorgits de l'escola del SIC, una fàbrica de programadors

Alemany descansava la temàtica relacionada amb el maquinari en Josep Padros, el Tècnic de sistemes que s'havia fet en el CTI de la Solvay ia l'escola d'IBM a la plaça Urquinaona l'escola del constructor orientada als seus clients de sistema UR i S / 360

Josep Padros disposava d'un col·laborador especial en el món UNIVAC, 

Enric Espelt un erudit i expert en sistemes UNIVAC instal·lats a Espanya en 3 0 4 grans organitzacions de l'Administració d'aquella època de finals de la dictadura franquista
El i Alemany tenien al millor ambaixador i encantador de persones que es pugui conèixer, Amador Álvarez, el Piru.


les primeres ATMs multifunció en les caixes, alguns bancaris es referien a ells com "aquests bojos amb els seus bojos trastos"

mentre:


 Alguns bancs, exemple: el desaparegut Banc Central, pagaven als seus empleats amb els famosos "sobres marrons" en efectiu
 La majoria de les empreses liquidaven la eguretat Social a les finestretes d'aquesta.
 Encara existien cobradors de la llum, aigua, gas, etc.

Les caixes van instrumentar sistemes capaços de fer que els que avui són els clients mitjans del Sistema Financer operessin en termes bancaris moderns. Van fer Outsourcing ("insourcing") per Institucions, per a empreses, i, sobretot, per als propis clients: els sistemes els permetien operar amb menys desplaçaments i costos.


Naturalment això va significar un gran esforç i, un gran nombre de tècnics i usuaris recorden avui amb afecte quan es van implantar massivament les primeres ATMs multifunció en les caixes, alguns bancaris es referien a ells com "aquests bojos amb els seus bojos trastos"


dimecres, 25 de gener de 2017

Insourcing una clau per a la millora

A finals dels 70 el panorama de bancarització a Espanya era clarament tercermundista, excepte rares excepcions en què la tecnologia va començar a ser la protagonista



Gran part de:


 Els impostos
 Els pagaments a la Seguretat Social
 Les pensions i els subsidis d'atur
 Les nòmines
 Els rebuts bàsics


es pagaven a les finestretes bancàries o directament.


Els Bancs es van terroritzar davant la idea que grans masses de la població, especialment:

 pensionistes
 aturats
 particulars que pagaven per finestreta seus rebuts

formessin grans cues a les seves oficines.


Les caixes, en canvi, van ser capaços d'instrumentar sistemes de:


 tractaments massius de bancarització
 automatització transaccional capaç d'evitar aglomeracions a les finestretes
 informàtica enfocada a grans masses de clients


Aquest va ser el gran Outsourcing ( "insourcing") que les Caixes van realitzar per a les Institucions i una bona part de les empreses espanyoles.

Acompliment la meta de 2017

VOLEM PROMOURE UNA MILLOR ACTITUD DAVANT DE ........

l'Acompliment 




LLANCEM EL TEU QORNER PLEGATS

ASSESSOR ACOMPANYANT I ORIENTADOR PERSONAL